אילו אפשרויות נוספות קיימות כיום לקידום האתר חוץ מגוגל? הנה כמה מעניינות במיוחד.
מעבר לאפשרויות הקידום המוכרות כבאנרים, מילות מפתח בקוד, פרסום בגוגל ו-SEO, אלה האפשרויות החדשות:
• קידום דרך YouTube - ניתן ליצור ערוץ ביוטיוב שמוקדש לסרטונים של העסק, אשר מקדמים שירות או מוצר. בסוף כל סרטון ניתן לתת הפנייה לאתר, למעוניינים במידע נוסף.
• פעילות במדיה החברתית - אפשר להפנות גולשים לאתר העסקי על-ידי פרסום קישורים למאמרים, סרטונים ותמונות מעניינות.
• שימוש במנגנוני Like או 1+ - מעבר ל"באז" שניתן ליצור סביב עסק רק על-ידי עצם צבירת 'לייקים' או לחיצות על 1+ (ה'לייק' של גוגל), ללחיצות אלה ישנה השפעה נרחבת יותר והיא שגוגל מקדם אתרים אשר קיבלו הרבה 'לייקים'. בנוסף, הוא יודע לקדם אתרים עבור גולש ספציפי, לפי לחיצות ה'לייק' הקודמות שלו או של חבריו (לפי רשימת חבריו בפייסבוק).
• שיתוף ברשת החברתית - זהר עמיהוד, מומחה קידום אתרים, שיווק ופרסום באינטרנט, אומר שלא רק ה'לייקים' מקדמים אתרים אלא גם, ובעיקר, התגובות (Comments) והשיתוף (Share) שעושים לסטטוס ברשת החברתית.
• פרסום לקהל מפולח ברשתות חברתיות - בעזרת המידע הרב אודות המשתמש שיש ברשתות החברתיות, יכולים מפרסמים לכוון פרסומות לפי פילוח גיל, מין, תחומי עניין, קבוצות אליהן שייך המשתמש וקריטריונים נוספים. כך ניתן להתמקד באופן מדויק יותר בקהל היעד ולצמצם משמעותית בהוצאות הפרסום.
• דף עסק בפייסבוק או לינקדאין - בדומה לדף פרופיל אישי, ניתן לפתוח בפייסבוק דף "פרופיל" לעסק שיפרסם אותו.
• שימוש בוובינרים - שידור וובינרים (הרצאות אינטרנטיות) באתר העסקי, בהם נותנים לגולש ערך מוסף וממשי אותו הוא יכול ליישם בארגונו, הוא דרך טובה להביא תנועה לאתר.
• מצגות באתר - ניתן להציג באתר מצגות בפורמט הדומה להצגת סרטונים, ובכך להציע לגולש עוד דרך מעניינת וידידותית לקבל מידע על העסק. בהקשר זה, נזכיר את שרותי אירוח המצגות SlideShare ו-Scribd.
• Search Engine Submission - פעם אתרים היו צריכים להירשם למנועי חיפוש כדי להופיע בתוצאות. היום, גוגל מעדיף להימנע מכך, מכיוון שה-Search Engine Submission יצר עומס ספאם גדול ולכן הוחלט בגוגל להפכה ללא רלוונטית. בינג דווקא ממליץ להירשם (דרך חשבון ב-Webmaster Tools). ישנן 8 דרכים להירשם ל-Yahoo (שפחות נפוץ בארץ) וניתן לקרוא כאן מתי כל אחת מהן מומלצת -
tinyurl.com/8ways-submit2yahoo
• חתימה באימייל - כדאי להוסיף חתימה אוטומטית למייל אשר מפנה לאתר העסקי ואף מציעה מתנה מיוחדת וחינמית לנרשמים לרשימת תפוצה.
• הפנייה בכרטיס הביקור - בכרטיס הביקור ניתן לשים קישור לאתר או QRcode ולציין בו שלנרשמים לאתר תוענק מתנה בחינם!
• כתיבת תכני אורח - כדאי לכתוב מאמרים ותגובות באתרים רלבנטיים באינטרנט, שיפרסמו את העסק או את בעליו.
• מבצעים וקמפיינים נושאי פרסים - אפשר להציע פרסים או הנחות, למצטרפים לשירות הניוזלטר או RSS Feed.
להרחבות כולל סרטון קצר ומרוכז + סיכום מנהלים + טיפים שימושיים - www.pCon.co.il/Free1
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.